Juldagen - ännu en julafton!

            Årets tomte!

Tydligen hade jag varit snäll i år. Jag fick fina julklappar av min man: två tidningar o Liza Marklunds "Nobels testamente". Sen köpte vi micron till varandra. En liten söt rund sak! Från mina föräldrar fick jag en vinflaska o en bok om tomten som jag ska läsa för ungarna från 1 dec till julafton. Vi köper inte paket till oss vuxna  utan köper en 1oo kr-paket var som vi lottar ut. I år fick jag ett jättefint träljusfat, från Inreda-butiken, som numera står på soffbordet. Min man fick ett ljusfat från BoRätt (eller hur det nu stavas) i spegelglasmosaik med svarta blomljus. Snyggt i mitt svartvita sovrum! Undrar vem som blev gladast- han eller jag?

Ungarna fick hur mycket som helst. Minstingen fick en fin gåstol som mormor, morfar, farfar o farmor lagt ihop till. Jacka, kläder, nalle, speldosa fick hon oxå. Stortjejen fick massor av kläder, barbiefamilj, barbie häst o vagn, prinsessskor o smycken, käpphäst som gnäggar o galloperar, glitterpennor o en del annat. Det blir lätt ett visst mått av stim o stoj när allt ska öppnas o tittas på. Barnen blir helt slut efteråt. Men trots detta hade vi en väldigt mysig julafton hos syrran. Maten var smarrig o umgänget var ännu bättre!

Ska snart trava ner till svärföräldrarna o fira ännu en julafton! Rätt mysigt att ha det framför sig. Känner mig som barn igen! 

God fortsättning!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback