Ett glas rött o en piggelin!

Det är det jag sitter och njuter av just nu. Min man jobbar kvällen idag så det är bara jag och töserna hemma. Vi har precis avnjutit en pasta med pastasås-middag. Smarre-barre! Mitt Viktklubbande går bra, rätt kul faktiskt. Jag är ute och går varje dag, mer eller mindre. Jag känner mig mindre på alla håll och kanter. Min man har provlyft mig och säger att skillnad finns. Skönt!

Min kompis har sitt 30-kalas idag. Fy, vad gammal hon är =) Mycket äldre än jag...NOT! Mina dagar som tjugo-nånting-åring är räknade. Närmare bestämt 9 st. Får väl njuta av de sista naggande goa dagarna innan jag fyller tant. Min man har ordnat något som jag aldrig i min vildaste fantasi kan räkna ut. Jag har provat med allt; lista ut, fråga ut, leta efter ledtrådar, snoka efter lappar som tydligen ska ligga någonstans här hemma. Det är en present som jag ska få så det är ingen resa eller upplevelse, har han sagt. Men vem vet om han talar sanning? Inte jag i alla fall. Nej, jag får nog ge mig till tåls ett tag till. Vill ju egentligen inte veta. Härligt att bli överraskad på sin födelsedag (ja, jag vet. Jag är barnsligt förtjust i sådant!) Jag firade ju mig ihop med min flicka som fyllde 4 år förra helgen så nåt kalas blir det inte på valborg. Men alla som var på kalaset och ett par till kommer hit på lite valborgsfirande. Någon go mat skulle vi väl kunna skrapa fram under diskbänken ( ulk,ulk!!!)  Om man skulle gå och slötitta på något dåligt program? Det verkar bara finnas sådana en lördagskväll som denna. Det var bättre förr för då längtade man till lördagens nöjesprogram. Nu sänder de bara massa skit.

Ps: Vägning på måndag. Är just nu 2.2 kg från mitt delmål som SKA uppnås på min 30-årsdag. Chansen är inte gigantisk men men lite pepp och hejarop från er kanske det går vägen. Hej hopp, lördagskopp!

Kommentarer
Postat av: nollan

Jag håller alla tummar jag har + ungarnas att du ska nå ditt mål. Det blir väl någon promenad i veckan så jag kan hjälpa dig lite grann iallafall.

Massor med kramar från din otroligt gamla promenadpolare.

2007-04-22 @ 10:47:04
Postat av: HAJDIE

JAA KOM IGEN NU DÅ!!! 7 NYCKLAR!! Lite hejrop från gunde kommer här! hahah. SNART SÅ ÄR ALLA SÖKNINGAR ÖVER eller jas en kvar efter din valborgsfest!! SKOJEJE. DÅ KOMMER JQG VARA LYCKLIG!!

2007-04-22 @ 12:01:01
Postat av: Malin

Tack för dessa uppiggade ord! Imorse hade jag lååångt kvar till mitt mål men återkommer i morgon med rätt resultat. Tack!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback