Härlig förmiddag!

Vi hade tid klockan 9 på Teddy-mottagningen(en diabetesstudie vi ingår i) i morse. Trodde jag ialla fall. När vi kom in där tittade dem fundersamt på oss och frågade vad vår lilla tjej hette. Efter en titt i deras almanacka kom vi fram till att vi var en dag förtidigt. Som tur var hade hon tid för oss ändå. Allt såg bra ut, skönt! Efteråt åkte vi till Maxi och handlade lite lunch bestående av frallor, kaffe, juice, yoggi och pålägg. Vi satte oss alla i bagaget (tur vi har stor bil) på parkeringen och tog oss en förmiddagsfika/ tidig lunch. Himla mysigt! Sen bar det av till kiropraktikern. Det var obehagligt men gött. Skönt att äntligen ta tag i detta jag längtat efter så länge.

Så fort jag känner mig minsta stressad har jag börjat med att rabbla en ramsa: "Var här och nu!" Och det hjälper mycket! När vi skulle sjunga på bröllopet kunde jag hålla min otroliga nervösitet i schack genom att tänka på detta vis. Härligt! Jag klarade att häva migränattacken i förgår natt på samma sätt. Känns som om jag funnit en lösning!!! Jag skriver i min "Jag är bra-bok" och funderar mycket över hur jag ska stärka min självkänsla. Jag har insett att om jag ska må bättre i både kropp och själ så är det en nödvändighet att arbeta med detta. Mina dagliga affirmationer är: "Jag är bra"," jag är fin" och " jag duger precis som jag är". Enligt Mia Törnblom ska man säga sina affirmationer minst tre gånger om dagen tills dessa blir till sanningar. Så nu är det bara att hålla på och vänta på resultat. Känns riktigt bra att ge sig själv denna tid!

Nu ska jag passa min väninnas barn en stund. Hon ska ha lite egentid och gå och klippa och färga sig. Hoppas hon får det riktigt gott, det är hon värd!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback