1 januari 2007!



Här är förra årets nyårsdukning! Rosorna blev tulpaner istället, men det blev oxå bra. Menyn bestod av: Välkomstdring (cider o hallonsorbet), Tandpetsplockmat (ost/vindruva, salami/tomat, kyckling/soltorkad tomat), Kycklinggryta med ris/ krocketter, sallad, sås o bröd. Gottebord o tillsist hemmagjord polkagrisglass med chokladsås. Gästerna gillade maten o kocken likaså! Tidigare år har vi haft knytkalas men i år la gästerna en slant i stället, vilket oxå funkade.



Nyårsstassen blev lite annorlunda än tänkt. Jag hade plockat fram den svarta klänningen men kände inte alls för den. Det blev väldigt vida brallor, linne o en tunn tröja med jättearmar. Mycket bättre!

Kvällen flöt på bra. Efter maten försvann killarna in i x-boxdimman för en stund medans vi tjejer mös i soffan framför gottebordet. Sen var det dax för parspel. Ett kul spel som jag glömt titeln på. Det blev många skratt o avslöjande! Ungarna lyckades faktiskt vara uppe till 12-slaget, men de var supertrötta! Det var blandade reaktioner på alla raketerna. På vår gata var det många som hade fest så det kändes som om det smällde hej vilt runt omkring oss! Efter nyårsskålen o kramen åkte gästerna hem. Men efter en så go kväll kunde ju inte jag sova. Runt 2 knoppade jag till slut in o idag sitter jag här tröttare än på länge. Men det är det värt!

God fortsättning på er!





Kommentarer
Postat av: nollan

Tack så jättemycket för en supertrevlig nyårsafton, vi hade jättekul. Spelet heter "Lika par leka bäst" och det var ju varken vi eller ni som gjorde det (lekte bäst). Men någon av oss vinner ju på onsdag om det blir något då.

Ha de gott och hälsa familjen
Kram

2007-01-01 @ 16:05:08
Postat av: Anna

Vad fint du gjort det :) Och vad fin du var i kläderna. Stor kram från lilla mig

Postat av: Petra

Vad fin du va & va snygg dukning!
KRamar

2007-01-02 @ 09:58:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback