En o annan djup tanke...

vitsvart klänning
Hittade denna skapelse på rean förra veckan. En skön bomullsklänning att ha om nu sommaren mot förmodan skulle bli varm =) Satt med makens bokföring hela förmiddagen. Kul att sätta in papper i pärmar och få iordning. Det blev åtta pärmar till slut så det var ju en del papper. Min kompis och hennes barn kom en runda nu på em. Ungarna lekte och vi fikade på hallonglass med chokladkross, mycket gott!

Har även hunnit tvätta några maskiner. Sorterade ut stora tjejens vardagskläder, hon växer så det knakar! Nu är det bara fingarderoben och lillasysters kläder kvar att sortera. Kanske hinner imorgon innan det bär av till sväronens husvagn. Vi ska ut och äta och sen åka "hem" till husvagnen och fira att semestern har börjat. Stora tjejen har frågat sen efter jul när vi ska sova över i husvagnen, så hon lär nog bli glad när hon får veta överraskningen i morgon. Det blir lite trångt eftersom svärisarna oxå ska vara där men finns det hjärterum...

Lite djupare tankar: Idag har jag känt att jag kanske måste ta tag i den dära vikten... Jag undrar vad som triggar igång detta tänkande? Vem vinner på det? Är det jämförelsen med andra som gör att jag känner att jag måste ändra på mig. Men varför jämföra mig med andra, det finns ju bara en som jag? Jag blir rastlös och ångesten kommer krypande och sen kommer dessa tankar. Människan är ett mysterium. Det är så svårt att förstå oss ibland. Det blir ett naturligt tillstånd att se ner på mig själv och tänka nervärderande tankar om mig själv. Precis som att det blir legitimt att vara dum mot mig själv. Jag säger ju inte sårande saker till andra, varför gör jag det då till mig själv? När jag känner så här vill jag bara skapa ordning i kaoset runt omkring, typ sortera. Jag blir irriterad över hur lekrummet svämmar över av alldeles för mycket saker eller att tvättstugan samlar tvätt. Istället för att försöka skapa lugn utifrån måste jag börja längst in, där ångesten skapas. Jag behöver sätta mig ner och tänka färdigt tankarna. Inte stimma vidare till nästa sak som MÅSTE göras just nu. Det är ju det här med självkänslan som jag håller på att  jobba med. Jag är bra och jag duger precis som jag är är mina affirmationer för tillfället. Ja, det blev en rejäl inblick i mitt huvud...

Lite kvällsmat och slappningningning i soffan på detta så är dagen fulländad!


Kommentarer
Postat av: monica

jättefin klänning sitter skitsnyggt ,så smal du är nu. Du duger precis som du är ändra inte på någonting för då är du ju inte Malin längre.Ha det gott.

2007-07-06 @ 13:28:11
Postat av: Malin

Tack kära moster! Mycket värmande ord! Stor kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback