Göra-dag!

Anna brukar ha så fina att-göra-listor så jag tänkte göra detsamma! Har lite saker som ska göras idag:

[ x ] Byta sängkläder    (De gamla är avtagna, nytt ska på)(Bäddar innan sänggång.)
[ x ] Låna om böckerna    (23 april ska de lämnas igen)
[ x ] Dammsuga   (Inte världens roligaste.)
[ x ] Dammtorka    (Jag har fått hjälp av dottern här nere, bara uppe kvar!)(Allt klart!)
[ x ] Torka golvet    (Gick snabbt när jag väl börjat.)
[ x ] Promenera med barn o hund   (Skönt med skogspromenad vid sjön, härlig luft.)
[ x ] Piffa med nyinköpta Ikea-grejer   (Blev riktigt bra!)
[ x ] Röja diskbänken    (Samtidigt som morgonkaffet rann ner)
[ x ] Beställa klipptid till mig o stora tjejen    (Onsdag 28/3 blir vi granna)
[ x ] Cykla 20 min innan frukost    (Slutspurten innan 30-årsdagen)

Har börjat fundera vad stora tjejen ska få nu när hon fyller 4 år. En sandlåda står högt på önskelistan o likaså en cykel. Antagligen blir det både och. Några brukar lägga ihop, får se om de vill det i år mä. Promenerade med en kompis igår. Superskönt att kunna röra på sig igen efter förkylningen. Än så länge finns inga tecken på att lillan ska få vattenkoppor men de kommer väl.

Föräldrakursen jag går på  "Active parenting" kan jag varmt rekomendera! Jag har lärt mig massor! Bara en så enkel sak som ömsesidig respekt. Att prata till barnet som om du pratar med en annan vuxen. Ingen har rätt att kränka eller prata nedlåtande om o till någon annan. När stressen o tidspressen sätter in är det inte alltid lätt att vara lugn och resonlig. Det är då man lär sig bita sig i tungan! Kul att lära sig något nytt o utveckla sig själv!

Uppdatering: Eftersom jag alltid saknat bra belysing i köket köpte jag en snygg lampa på Ikea. Efter lite skruvande o kopplande har jag fått upp den. Varde ljus!!!

Ok, Anna här kommer den önskade bilden plus andra på tillpiffningen idag!image64        image65

image66

Kommentarer
Postat av: Anna

Bild önskas på lampan :) Snygg lista!

Postat av: Anna

Tack! Vilken fin :) Och hyllan vid soffan var oxå fin. Kram

2007-03-23 @ 17:38:23
URL: http://annalundholm.blogg.se
Postat av: Malin

Tackar tackar! Det är kul med inredning!

2007-03-23 @ 19:22:17
URL: http://www.lomo.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback