Inte mycket tid över...

...för bloggande känner jag. Det går i ett hela tiden. Känns som om hela livet är schemalagt. Men jag trivs bra med det. Jag slipper massa onödigt planerande och annat tidkrävandde. Jag vet vad som ska göra och sen bara gör jag det.

Jag har satt i gång med viktklubben igen. Jag har hållt på i snart tre veckor och har tappat 3 kg. Känns bra. Nu har jag 12 kg kvar som ska bort till januari. Det är min plan i alla fall. Jag har börjat motionera på vardaglig basis nu. Cyklar snabbt i 20 min (med tjejerna till dagis) och går 20 min med vovven när vi kommer hem från jobbet. Detta gör jag varje dag och de dagar jag är ledig blir det en längre promenad. Det är finfint att vara på banan igen.

Det är så våldsamt kul att jobba igen. Jag stormtrivs med att jobba i butik! Jag träffar så många trevliga människor varje dag och det känns absolut som att jag kommer att fixa det här. Tjejerna trivs på dagis även om lillan är störtarg varje gång jag lämnar henne. Men hon kommer att vänja sig. Idag var min stora tjej och klippte sig. Hon hade tidigare rätt längt hår ner till skulderbladen men eftersom hon har så fina hårstrån lade sig håret mest i stripor. Nu klippte hon en pagefrisyr med sluttning framåt, sådär som är så modernt nu. Hon blev så söt och hennes lilla ansikte kom fram mycket mer nu.

På lördag är det dags för tjejkväll i min hemby. Vi har inte träffats på sisådär 7 år eller mer. Vi är gamla skolkompisar som ska ha en blöt återförening. Det ska bli jättekul! Jag tar bussen dit och min kära Papps är gullig och kör mig hem på natten. Undrar bara i viket skick?  =)

Jag återkommer med skvaller från tjejkvällen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback