Bara några timmar kvar...

...sen är denna delen av livet slut. Mammaledigheten! Vi hade inte tänkt att skaffa så överdrivet många fler barn, inga alls för att vara mera exakt. Om jag nu inte får hjärnsläpp om några år och bara måste få snusa bebis igen =) Det känns konstigt men helt ok. Det ska bli härligt att skaffa sig en jobbidentitet igen. Jag tror mycket på att man mår bra av att ha balans i livet. Det finns tre delar som igår i livet - egentid, familje/social tid och arbetstid. Jag har under en tid haft egentid och familjetid men ingen arbetstid. Något har saknats. Balansen har inte riktigt infunnit sig. När jag nu ska börja arbeta igen känns det kul att få utveckla mig själv på arbetsfronten igen.

Men...det finns en risk att jag måste VAB-a första dagen på jobbet eftersom min stora tjej fortfarande är förkyld. Jag får ta med mig båda tjejerna ner till Arbetsförmedligen och anmäla mig på min första arbetsdag efter föräldraledigheten. Eftersom jag ska jobba 75% hade jag tänkt stämpla upp till heltid och för att inte tappa min sjukpeinningsgrundande inkomst, SGI, måste jag anmäla mig första dagen. Det är ord och inga visor. Om jag nu inte hade anmält mig där och blivit sjuk hade jag inte fått ut ett öre! Det hade varit mindre kul kan tilläggas.

Det blir lite kycklingmiddag med potatisgratäng idag. Lite tvätt och städ. Och lite firande av makens födelsedag som egentligen infinner sig imorgon. Han går upp kl 4.45 i morgon bitti och då nanar både jag och barnen. Så då får det bli presentutdelning idag istället. Njut av söndagen, det ska jag göra. Minut för minut...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback