Weeee...

Jag har precis mailat iväg min CV. Jag ringde upp ett företag som jag vet skulle anställa och han berättade att ansökningstiden gick ut i fredags. Attans! Jag frågade om det möjligtvis gick att söka tjänsten ändå (sekreteraren sa i ett tidigare telefonsamtal att många ansökningar hade kommit in men att de inte hade tagit tag i det än). "Jo, om du mailar din CV till mig innan kl 16 idag!" Svarade han. Sagt och gjort. Lite panik när jag lagt på luren och insåg att klockan var 14.30. Eftersom det var några år sen jag sökte jobb hade jag inte någon CV färdig. Min första tanke var " Vad #*%= är en CV?" Efter lite googlande hittade jag information som jag hoppas hjälpte mig. Jag skrev så att fingrarna höll på att trilla av och pulsen slog i öronen. Men kl 15.03 mailade jag iväg en alldeles sprillans ny rykande färsk CV som jag för övrigt blev väldigt nöjd med! Nu är det bara att ta sig egenom det svåraste momentet - väntan... Det är bland det jobbigaste jag vet - att vänta. Tålamod ca 0,1. 

Imorse körde jag ner stora tjejen till dagis och körde inom affären och handlade frallor. Det har blivit en mysig ritual, våra familjefrukostar framför en bra film och sen en stor hink morgonkaffe! Sen gick vi snabb takt och hämtade henne på dagis. Drygt en mil lång promix känns i benen efteråt, i alla fall när vi gick så fort (försenade som vanligt - tidsoptimist!). I morgon ska mina barn vara hos min kompis ett par timmar så att jag kan åka till kiropraktikern en runda. Lite svårt att ha men en 1-åring och en 4-åring dit. Väntrummet hade nog alldrig blivit sig likt igen. 

Usch, jag är nervös! Äh, jag har ju jobb så jag står inte och faller med detta... men det hade varit roligt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback