En dröm är uppfylld!

Det har hänt EN HEL DEL sen sist! För ett par veckor sedan ringde en supertrevlig tjej från en klädaffär i samma stad som jag jobbar i nu. Jag hade lämnat in en CV där efter nyår.  Hon undrade om jag var sugen på att komma på intervju hos henne för att det hade en tjänst ledig. Dagen efter satte vi oss ner och snackade och allt kändes skitbra. Efter ett par dagar ringde samma tjej igen och sa att jag kommit vidare till slutintervjuerna med självaste chefen. Det dröjde sisådär en vecka och mötet med chefen gick av stapeln i tisdags. Tjejen som intervjuade mig från början, J, satt med. Vi snackade nästan en hel timme om allt möjligt. Han, chefen, förklarade lite om företaget och vilka kvalifikationer de sökte. När vi avslutade sa han att J skulle ringa på kvällen om det var jag som fick jobbet. Efter intervjun gick jag tillbaka till jobbet och tänkte att eftersom det var 50 som sökte tjänsten var det inte så stor chans att de valde mig. Jag var nöjd med att ha kommit så långt! På eftermiddagen ringde chefen till min mobil och ställde lite kompletterande frågor. "Du ska veta att det står mellan dig och en annan" sa han. Va!? Är de riktigt kloka? Jag har ju inte presterat något utan bara varit mig själv. Jag har ingen erfarenhet av att sälja kläder. På kvällen kom min lillasyrra och hennes kille. Vi snackade och klockan blev 18.15. Hon ringer inte...tänkte jag och var faktiskt fullt nöjd med det.  Klockan blev 18.30...18.45...inget samtal. Då har de verkligen valt den andra tjejen, vad kul för henne. 18.55...Ringgggggggg!!! "Hej, det är J! Du vet vad detta innebär va? Du har fått jobbet!!!" WEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE! Av 50 snygga, smala, snärtiga tjejer valde de mig, en 30-årig tvåbarnsmor med kurvorna på rätta stället. Det var just det de hade fastnat för... inte kurvorna då utan att jag är i en bra ålder, har barn, står med båda fötterna på jorden och är en trygg person. Dagen efter intervjun, onsdagen, blev sista dagen på mitt jobb och i torsdags började jag mitt nya jobb som säljare. Låter nästan som en askungesaga!!! Jobba heltid med en bra lön! Jag har nu jobbat torsdag, fredag och idag lördag. Det är så fruktansvärt kul!!! Tänk att få vara snygg på jobbet och göra andra snygga på arbetstid?! Jag har redan lärt mig kassan, presentinslagning, larmning, uppackning, avskrivning av följesedlar och har fått en bra översyn av vårt sortiment. Vid middagstid idag hade vi en riktigt bra puls i butiken och där stog många i kö för att handla. Vi jobbade på och slet som små ekkorrar. När det lugnat sig lite stod jag i kassan och skulle ta nästa kund. jag tittade upp och där stod min mamma! Gissa om jag blev förvånad. Jag känner ju inte så många i den byn så jag blev lite paff när jag såg ett välbekant ansikte. Mamma, min lillebror och mammas väninna hade kört upp för att kolla läget i "min" affär! Åh, gulle er!

Nu är jag helt slut och ska försöka landa efter en nästan omöjligt intensiv tid. Jag är ju allergisk mot stress så jag måste vara rädd om mig. Min man är det bästa som finns. Han har tagit över min roll som hemmafru nu när jag jobbar heltid med butikstider (9-18). Han tar hand om barnen, hämtar på dagis, lagar god mat, tvättar, städar och tar hand om mig när jag kommer hem och har jobbar i stilettklackar en hel dag. Han jobbar oxå heltid och är egen företagare men tycker att det är min tid för karriär nu. Det är en "redier" karl det! Älskar dig, honey!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback