Blogga igen...

efter en lång tids uppehåll... det känns rätt gött faktiskt. Ok, jag har blivit inspirerad av en och annan i min omgivning ;) Men det är kul att skriva en stump och ännu roligare är det att läsa andras bloggar. Det är som att följa en reality-såpa i verkligheten!

Stora tjejen orkade cykla hela vägen i lördags till farmor och farfar och det är ca 5 km. Vi fick mycket gott att äta och dricka som vanligt när man är där. Det slutade med att tjejerna ville sova över där och då stannade vi alla över natten. Härligt att bara göra det som faller en in. Supermysigt tyckte vi allihopa!

Igår var det grillfest med "Slaeiten" (släkten för er icke-skåningar). Vädret var sådär till att börja med men det ordnade upp sig till slut. Vi träffades i mosters "festhus", ett hus som är tänkt till fest och sommarhus. Det ligger perfekt och hela vår tjocka släkt får plats utan problem. Tack för en mysig eftermiddag! Vi fick ju äntligen träffa min kusins fina tillskott, en mycket trevlig ung man från Mellerud. 

Idag har vi tvättat och städat. Slappat en del och solat resten. Underbart med lediga dagar!

Jag tänkte faktiskt hoppa på kusinens träningsrace och köra gärnet fram tills det är dags för bröllop i slutet av juni. Jag, min syrra och hennes kille ska sjunga på min kompis Annas stora dag och då vill man ju vara snygg!!!

Så jag kommer att uppdatera här så mycket jag hinner mellan bilens däckbyte (onsdag), kvälls-årsmöte (onsdag), Storans 6-årsfödelsedag (torsdag), kakbakning (fredag kväll) kalas för släkten (lördag) och simskoleavslutning där hela familjen ska bada (söndag). Däremellen ska jag jobba häcken av mig i klädbutiken. Livet är som roligast när det händer mycket tycker jag. Jag får lätt lite ångest och blir rastlös när det blir för lugnt runt omkring mig.

Nu ska vi käka sista pizzan innan bröllopet! I morgon kör vi!

Kommentarer
Postat av: Petra

Hej vännen!

JA visst va de trevligt igår. Kul att träffas allihopa. Bra att Mikael blev godkänd. ha ha ha

Han åkte precis hem. 4 veckor tills vi ses nästa gång, har vi tur så 3. Men vi säger 4 för säkerhets skull.



Va kul att du hänger med på träningsracet!! Alltid kul att vara två.

Kramar


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback