Hösten är kommen med nya tider.

Idag är det sista dagen jag är sådär härligt ledig med tjejerna. Sen drar förskoleklass, dagis och arbete igång. Vi sov ända till 8.30. Vi var på kalas igårkväll så det blev sen sänggång för de små. Så sovmorgon var verkligen på sin plats!

Jag har piffat, städat, tvättat, kollat bloggar, frostat av frysen, ringt torktumlarservice-killen och spelat spel nu på förmiddagen. Hann med lite uppackning av helgens husvagnspackning mä. Fasen vad man drar mä möed skit!

Lyssnade på Blossom på Mix Megapol häromdagen. En klok kvinna, den dära! Hon svarade på en tjejs funderingar varför denna inte gick ner i vikt trots bra mathållning och ständiga morgonpromenader. Blossom svarade att tjejen skulle lägga ner hela konceptet och starta om igen. Börja tänka på annat vis. Man ska tänka att "jag är smal" och programmera om hjärna. Detta hjälper kroppen att släppa på spärrarna och då trillar kilona. Hjärnan ser allt i bilder och när den ser smalbilden vet den vilket mål den ska jobba emot. Jag har testat detta tänk. Jag har märkt hur mycket tjocktankarna tar av min hjärna. Detta skapar en ångest som sätter sig som stress i kroppen och musklerna drar ihop sig. Men genom att tänka "smal" känner jag hur axlarna sänker sig och jag får en "jag-har gått i mål"-känsla. Ingen mer kamp utan lugn och ro. Når långt in i kroppen och kan känna annat än bara stress och jäkt. Hunger, mättnad, rastlöshet, lugn, ilska, glädje. Märkligt men sant! Nu kan jag göra bra val varje dag och detta kommer att ge resultat!

Lunchdax!

Kommentarer
Postat av: anna

Hmmm... undrar om det tankesättet fungerar på annat oxå... ska kanske prova det...

Postat av: Nena

Tycker du ska läsa The secret. Rätt intressant bok

Lavve Lavve

2009-08-27 @ 02:41:39
Postat av: Anonym

Uppdatera!!!!!

2009-09-01 @ 12:32:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback