Måndag

Jaha hej o sånt.

Vi skulle ju till Malmö i helgen men efter en skjukskrivning på jobbet fick vi hoppa över. Jag går upp i arbetstid denna period och jobbar mån-lör. Har lagt in ett par halvdagar så barnen slipper bo på dagis.

Efter jobbet i lördags tog vi tåget till grannstaden istället. Vi tog en liten pubrunda innnan vi landade på favvis-restaurangen. Det blev grillad fläskfilé, potatisgratäng och bearnaisesås. Öl och drink mä. Sen drog vi en trappa upp...till bion då...vad trodde du?! The ugly truth var bra och sådär lagom lättsam och romantisk. Vi hann med ett besök på en bar en bit bort där vi smakade på mången god dryck. Innan hemfärd hade vi tid över till en öl på restaurangen vi åt på innan. Tänk en mamma och en pappa som inte har tagit sig tid att bara vara hustru och make, kvinna och man på väldigt , väldigt länge. Detta var supermysigt! Tänk att kunna sitta ner en hel kväll och bara prata om ditt och datt utan att bli ofokuserad pga trimmade barn. Det var precis vad vi behövde!

Igår var jag med storan på simningen. Lillan ville följa med och heja på syrran. Åkte hem och lämpade av barnen hos pappan och åkte vidare till mamma och pappa. Fick ett par underbara stövlar som mamma köpt till mig. Tack mammi! Vi fikade och mös. Innan hemfärd klippte jag min älskade lille papp. Snygg blev han mä!

Jobbar 13-18 idag. Tränade en stund nyss på crosstrainern. Ska gå med Storan till skolan och sen gå hem från tåget ikväll. SKÖNT!

Kommentarer
Postat av: Helen

Ja visst var mamma gullig som köpte stövlar till oss alla i syskonskaran!!! TACK kära lilla mor för det! Är det bra annars med er? kram

2009-10-05 @ 21:56:38
Postat av: Anonym

Jotack! Jobbar som en j-la gnu bara. Rätt trist. Är det bra med er mä? kram

2009-10-06 @ 17:06:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback