Mmmm, vilken helg!

Har syndat rejält i helgen med choklad, läsk o pizza! O det var underbart gott! I går morse nådde jag mitt första stora delmål - 22,7 kg! Det känns helt underbart! Jag kände att jag utan dåligt samvete kunde unna mig att äta gott o onyttigt. Nu har jag fått ny energi att fortsätta på samma smala bana som innan.

Familjen körde ut på utflykt i går eftermiddag. Vi hittade ett jysk där vi handlade lite roliga grejer. Vi tog även en sväng om en fabriksförsäljning av godis. Melodifestivalsgodiset var inga problem att hitta =) Mmmmm, smärrigt!

Jag var på föräldrautbildningen "Active parenting" i torsdags. En mycket intressant kurs i föräldraskap. Redan första gången fick jag aha-upplevelser o tips om hur jag ska hantera min treårings trotsiga beteende. Göra barnen delaktiga i vardagen o ge frihet inom gränser. Lättare sagt än gjort, kan jag tillägga. Vi fick se videosnuttar av tre olika sorters föräldrar: diktatorn ( min lag gäller, plocka undan nu, för att jag säger det), den mjuka (inte ska vi bråka, jag kan plocka undan dina saker)  o den aktiva ( det är dina saker på golvet, du får fortsätta titta på tv när du städat upp). Riktigt spännande att utforska sitt föräldraskap!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback