Ny vecka och nystart.

Det har gått lite trögt på sistone med Viktklubbandet men nu har jag kommit fram till en lite annorlunda väg. Jag har lagt viktnedgången på längre sikt så jag får äta fler kalorier per dag. Jag kommer att ha en fridag i veckan där jag kan ha mitt andningshål och inte skriva upp allt i dagboken. Jag kommer då att unna mig något om jag är sugen. Kontentan av allt jag gör är att jag alltid ställer för höga krav på mig själv. Det går en tid men till sist känns allt övermäktigt eftersom jag inte kan leva upp till kraven. Då släpper jag allt och det är ju inte det jag vill egentligen. Jag ska bara väga mig 1 gång i veckan så att jag inte blir så besatt. Jag ser detta som att jag gör det för att jag vill och inte för att jag måste. Jag tror att mycket sitter i vilken inställning man har och hur man tänker kring detta. Det är ju inte kul att hålla på när man är tvungen. Nu får jag pröva detta en tid och se hur det känns.

Syrrorna och mamma var här idag. Lillsyrran hade en hel säck kläder med sig som hon inte ville ha längre. Rena julafton för mig! Där var jättemycket fint. Jag passade oxå på att rensa ur min garderob och ge bort. Det blev en riktigt härlig klädbytardag! När jag sorterat iordning och lagt in allting fint så blev den faktiskt en säck över från mig med som ska vidare till min moster. Kanske kan hon eller mina kusiner ha något av kläderna. Hoppas det!

Sitter och ladda inför Ernst ikväll. Gillar omgörningsprogram och särskilt när det gäller inredning. Många bra tips att ta till här hemma kanske? Nu ska jag byta den 4:e bajsblöjan idag och sen väntar soffslapp. Myspys!

Kommentarer
Postat av: Marie

Det låter som en bra planering du har lagt upp. kul att läsa och få inspiration. kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback