Vilken underbar dag!

Morgonen började med dagislämning av stora tjejen. Maken är ledig!!! Sen körde jag och handlade lite godis och chipes med dippes till kvällen. Köpte även ljuvliga frallor och apelsinjuice till filmfrukosten. Ett par lite jordgubbar fick oxå följa med hem. Väl hemma tittade vi på "Underbara älskade" med Micke Nyqvist. Mycket bra! Tankvärd och sevärd! Till detta blev det mumsig frukost och kaffe. Lite morgontidning och inslagning av dagisfröknarnas sommarpresent, en Paradisask. Nu var det dax att hämta stora tjejen och överlämna presenten. Sista dagen på dagis och ett långt sommarlov stundar för stortjejen, härligt!

Nästa punkt på dagens lista var att tvätta nya bilen. Jag tog invändigt och min man M tvättade den. Blev duperfin igen! Lite lunch och sen vilade vi. Min man somnade och det tillhör inte vanligheterna! Jag hade tid att läsa ut min bok. Lillan somnade oxå och storan kollade på film. Så rofyllt!

Till fika blev det chokladbulle och jordgubbar med mjölk. Somrigt värre. Regnet öste ner men vi klädde oss och ungarna väl och tog en ny runda som vi aldrig gått. Skönt väder och vilken underbar skogsdoft i regnet! När vi kom hem var det dax för film igen. Shrek 3 och lösgodistajm. Sen var det min tur att somna i soffan en stund. Barnen fick lite kvällsmat och här sitter jag nu. Helt avslappnad och lugn. Ibland behövs verklligen sådana här dagar där man bara njuter av livet och familjen. Hoppas er kväll blir lika bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback