Håller i mig i skrivbordet!

Fy vad det blåser... känns ända in i märgen när vinden tar tag i huset. Min stora tjej börjar må bättre nu men då är det dax för nästa. Lillan som är 4,5 mån kunde INTE sova i natt eftersom hon var så täppt o snorig. Mellan 00 - 03 sov hon jätteoroligt o jag knappt alls. "Får hon luft???" Jag låg o lyssnade hela tiden. Efter en rejäl omgång tutte däckade vi runt 4.30 i min säng helt utmattade bägge två. Min man, stackaren, skulle upp o jobba i morse så han steg upp vid 7. Lillan sov fortfarande men storan vaknade o kunde inte somna om. Efter en stund tittande på morgontecknat var storan jättehungrig o tvungen att få mat - NU! Vi asade oss ner till frukostbordet o till allas förvåning hade storan bjudit in den tecknade isbjörnen "Lasch" till frukost. Egentligen heter isbjörnen Lars o bor i videon men filmens berättare pratar stockholmska o då blir det faktiskt "Lasch". Att ingen annan ser "Lasch" stör inte storan ett dugg. Hon visar glatt var han ska sitta o samtalar om ditt o datt under måltiden. Det är väl underbart med imaginära vänner o är han fortfarande kvar till middagen får jag väl laga en extra potion =)

Kommentarer
Postat av: Petra

De e väl underbart när barnen e sjuka? Nej fy va jobbigt o trist de e. Lillan har svinkoppor igen. Så trist. Men hon berörs ju inte av de iallafall. Kul med en liten vän till storan. =)
Kramar

2007-01-14 @ 15:13:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback