I solstolen

Äntligen lite sol igen. Jag har längtat järnet. Fick underbar frukost på sängen och morsdags-present i morse. Ett par jättefina sandaler med paljetter och pärlor "så du kan vara snygg på jobbet utan att förstöra dina fötter och din rygg". Han är omtänksam han!

Min kompis M var här i förmiddes för att hämta kassen med kläder jag köpt åt henne på min utförsäljning, bra med hemleverans!!! Min man kom med den briljanta idén att vi skulle ta våra cyklar och småtöserna och cykla sjön runt. O han skulle passa de stora barnen. Sagt och gjort. Tjejerna njöt förfullt av att rulla genom sommarskogen och kolla in alla hästar, kor och en och annan tupp. Vi hade en bananpaus med kissning och en vattenpaus men annars cyklade vi effektivt i 1,5 timme. Måste jag säga att jag var trött när jag steg inom dörren sen?

I kväll kommer mam och pap. Med sig har de Em och Haj, mina syskon. Vi ska grille körv och njuta av den ljumma kvällen. I morgon blir det arbete på min lediga måndag. Så kan det gå när kollegans barn är sjukt. Istället blir det en ledig torsdag denna vecka.

Till min älskade mamma!

Idag är det din dag!
En alldeles egen dag, min lilla mamse.
Du är världens bästa mamma i alla kategorier!
Jag älskar dig i oändlighet, i evighet!
Puss o kram

Varför?

Varför måste livet vara så in i helvetes tungt? Varför ska de man älskar lida? Varför? Det är inte rättvist. Jag är fullkomligt maktlös inför det faktum att en av de viktigaste i mitt liv mår fruktansvärt dåligt. Hur grymt är inte det? Var är det för mening? Vem skulle vinna något på det?

Jag har svårt att se någon mening what so ever. Vill inte att det ska vara så här,,,

Evil kanevil

Du är 28% ond!
Du är en aningen ond, fast i smyg!

Detta söta test fann jag på min
kusins blogg. Du hittar det här.

Fredagkväll i soffan

Barnen sover och vi sitter här och slappa framför TV:n. Dagen har varit lång och trättsam. Det är ju en del att förbereda inför en utförsäljning. Hoppas nu det kommer folk så vi slipper ta in alla fina kläder på lagret igen!

Maken överraskade med vin och väldigt god baconsallad på GI-vis när jag kom hem. Goding där! Ska snart nana eftersom jag jobbar imorgon. Efter det blir det piffning av lekstuga, målning och sånt. Får nog bli en del sångövning mä eftersom bröllopet är nästa helg. Ni är väl på, H och J?

Trööött

Jag brukar inte vara så där trött och såsig men nu är det så. Seg i kolan. Vajjar långsamt på ängen. Ja, ni fattar. Med anledning av detta ringde jag min man i morse. Jag bokade in en date i kväll. Kl 19.30 ses vi i sängen där uppe och tittar på film tills vi somnar. Det är det enda som kommer att ske, något annat ids inte med! Ser fram emot kvällningen.

Barnens dagisfest blev lyckad. Fröknarna är inte rediga någonstans. Tänk en vuxen kvinna utklädd till Totte i klädd t-shirt och blöja?! Ingen vacker syn, haha! Tjejerna var duktiga på att sjunga Astrid-sånger. Hade ju övat en hel del. Minstingen blev störträdd och kom gråtandes till oss när fröknarna stämde upp i Rövarsången från Ronja rövardotter. Gillar ju inte när ljudet blir för högt.

Har precis smällt i mig grillade revbensmjäll ;) och räksallad. Fasen vad guddi-guddi det var. Jobbar till 17.45 sen tar jag tåget hem. Sen ska jagt ut och rasta dojjorna!

Luften darrar av regn

Kändes som om himlen skulle öppna sig när som på morgonrundan men vi klarade oss. Skön runda idag, luften är ljum och lite fuktig. Alla dofter ligger stilla runt om en så det är bara att njuta.

Min andra kompis M ringde igår. Sveriges nationaldag är en stor dag i sverige, men ännu större för henne. Hon ska nämligen gifta sig med sin älskling. Hennes syster ska gänga sig med sin bättre hälft samtidigt, alltså blir det dubbelbröllop. Min roll i följet är piffning av brudarna, hår och make-up. Även lite fixning av tärnan. Sen ska jag sjunga under vigselakten, ihop med min syrra och hennes sambo. Det ska bli spännande. Jag älskar bröllop!

Ikväll ska jag köra tidigare från jobbet. Dagis har sin familjefest. Om det nu inte blir inställt igen...

Tur och retur

I går blev det inskolning på skolan på fm, fika hos mamma och pappa på lunchen (30 minuters bilfärd) och sen vidare till grannstaden ( 30 minuter till i bilen åt andra hållet. Vi är med i en studie där vi kollar upp minstingens diabetesgener. Allt såg bra ut som tur var.

Vi svängde inom Maxi på hemvägen. Blev en liten påse för 500 spänn... vad handlade jag egentligen? F-n vad allt ska vara dyrt. När jag kom hem lagade jag en underbar middag, köttfärsröra med fräsch sallad och brieost. När magen var mätt tänkte jag vika tvättberget "Svögbert" framför TV:n. Ja, det blir roligare då... inte mycket men ytterst lite... MEN då ringde min kompis M och frågade om det spratt i promenadbenen. Jepp, jag är med! Så vi gick o gick o gick. Själsligt gött väder och härligt sällskap! Tack för den!

Var back in buisenisse idag. Rätt kul faktiskt. Min kollega tyckte jag hade blivit smal! Mina chefer kom inom en runda i eftermiddags. Vi har ju inte setts på ett tag så de tyckte det var stor skillnad. Weeeeeeeeee! Allt mitt slit syns!

Nu ska jag hasa min trötta lekamen bums i säng!

Ps. Tack för gott lunchsällskap idag, M!


Skillnad?

   

Kan man se att det skiljer sisådär 10-11 kg på bilderna?

Söndag

Så...då var helgen avklarad. Vi slet som djur i husvagnen för att få förtält och allt annat på plats. Sen firade vi svärfar igen med fest i dagarna två. Barnen har älskat varje minut förutom när de traggat om när de ska få gå och hoppa studsmatta igen. De har en gigantisk hoppsak vid toaletterna och den lockar ju ständigt små barn i fördärvet. Vi har grillat, groggat, vinat, päst och jobbat arslet av oss. Mysigt!

I dag var det premiär. Minstingen M:s första barnkalas. Hennes kompis M fyllde 3 år. Det blev lek med polarna och fika på glass, kex och våfflor. Självklart med Hello Kitty-duknig! Så sött! Allt gick super men nu har vi en gnällig lintott som ska bums i säng.

Jag sänder en tanke till en nära vän som går igenom något fruktansvärt. Det finns inga ord. Det finns inget vi kan göra. En stor kram till dig!

Gwattis "faffa"

Precis hemkommen från svärfars 60-årsfest. Mycket trevligt! Allt flöt på och gästerna gick hem som de skulle;). Nu är min man med sin pappa och stuvar in alla husvagnssaker som finns i ett  förråd i grannstaden. Här laddas det störtfullt inför årets husvagnsexpedition. I morgon är det premiär för svärisarnas nya vagn att få komma ut och lufta sig. Barnen i allmänhet men stor-tjejen i synnerhet har vrållängtat ett helt år efter denna helgen. Hon älskar att sova i husvagn. Hon kan ju ha ärvt denna last av sin far då denna gärna sover sig genom ett husvagns-regnoväder med ett leende på läpparna. Det är något med det dära smattret på taket.

Nu ska vi få se om L:s tand lossnar. Mamma har tagit fram stora pincetten! Mooohhaaaahhaaaahhhaa!

Årets sommarplåga!


Om när långledigheten inträffade

Ahh, fem dagar. Ledigt. Från jobbet i alla fall. Det blir fullt ös ändå. Tack vännerna för de fina kommentarerna! Det känns bättre idag. Orkar inte köra på full patte men där finns mer energi än i går. O det är en stor förbättring.

Sitter o glanar på Roomservice med ett glas iskallt rosé. Yummi! Började vid 13 idag så på förmiddagen hann jag med både träning på crosstrainern, matlagning, duschning av tre st och ringa Försäkringskassan. Har inte fått money därifrån sen L var sjuk i februari. Blev lovad att utbetalningen skulle ske snabbt. Ja, det hade ju varit på tiden, eller hur?

Det märktes att barnbidraget kom idag. Vi nära dubblade vad vi skulle ha i budget. Vi slog till och med vår största systerbutik! *Stolt* Fick trevliga tillrop av chefen, Wehow!

Träffade min kompis M utanför butiken när vi stängde. Hon skulle på fest med jobbet. Hon kom snygg som attan med en cider i handen. Alltid lika kul att träffas! Hoppas du får en kul kväll!

Idag var det första dagen min lilla loppa inte sov middag på dagis. Vi får inte henne i säng förrän 20.30-21.30 om kvällarna så då tyckte vi det var dags att prova denna drastiska åtgärd. Resultatet skördade min man nu på eftermiddagen. En tösabit som ständigt nickade till i soffan. Min man försökte med alla medel, till och med mutor (läs godis) för att hålla henne vaken. Han var duktig ända tills han gick ut ur rummet i två minuter. Zzzzzz sa M då. När han sen skulle lattja och spexa för dem hände det... det som man absolut inte vill ska hända. Musklen i vaden small till. Med en rejäl muskelbristning linkar han nu runt. Från datorn via köket där han hämtade Bag-in-boxen och in i tv-rummet för att servera sin fru ännu ett glas rosé. Han är enna för go´er pöjke! Hepp!


Usch vilken dag...

Idag tog jag slut. Ingen enerigi. Ingen ork. Ingen lust.

Vet inte var allt tagit vägen.

Behöver nog några uppmuntrande ord från mina läsare... Någon?


Om den trevliga tandläkaren

I går var det dags för den årliga besiktningen av bissingarna. Jag har alltid haft problem med tänderna, hål och inflammerat tandkött. Men igår fick veta att vinden har vänt. "Du har väldigt fina tänder och tandkött. Du är jätteduktig på att sköta om dina tänder och några småhål har försvunnit!" Weeee!

Yes yes yes! Mycket av detta har jag GI-kosten att tacka för. Eltandborsten och flour-bletten gör nog sitt till. Jag blev väldigt mallig av att äntligen ha fina friska tänder! När jag skulle betala hade jag tydligen fått någon form av bidrag på 150 kr så det blev bara 500! Bara en så sak! Min lediga måndag blev en trevlig måndag!

Heja Tuta!

Nu hejar vi på Tuta & Kör i talang 2009! Go Osby!

Jag är kär!

Var nere i byn idag och stack inom en sportbutik som konkursrear 50% på allt i butiken. Jag har länge velat ha nya promenadskor eftersom jag går en hel del. Där, i affären, på en hylla, stod dem. Små svarta underverk! Bild: Brandos.se
Var ju bara tvungen att ta en provtur och det var som att gå på moln. Thank you Reebok!

Hittade mysoveraller till tjejerna och en träningsoverall till mig. Maken fick minsann en jättefin dress från adidas, både jacka och byxa. Så nu är vi redo för en äkta husvagnsemester i våra träningsoveraller!

Lekstugans make-over

Det blev lekstugans helg rätt och slätt. Svärisarna var här och hjälpte till i går.  Maken och barnens farfar snickrade och målade och jag  och "fajmoj" stod för markservice och matlagning. Barnen var eld och lågor och frågade hela tiden om de fick komma in och leka. När det väl var dax hämtade vi ner spis, bord och stolar från deras rum och inredde fint. Invändigt ska det fixas i ordning men det går ju att leka där så länge utan problem, tycker tjejerna.
Lite före och efterbilder:
 

Sitter ni bänkade nu?

Då rullar årets sista schlagerepisod igång och inledningen är än så länge magnifik. Fattade inte förrän i veckan att det var dags för stora schlagerfesten redan till helgen. Det gick så fort. Men nu är den snart över mä. Är inte en så stor fantast...

Lekstugan kom flygande idag. Ja, den flög hit med en jättekran från grannens uppfart. Så fruktansvärt coolt. Barnen var vettskrämda och jag var inte bättre. Tänk om lekstugan hade fått fnatt där i luften och landat på grannens staket eller tvättvinda? Hur skulle man förklara det? Ojdå, du förresten din tvätt ligger under en hög med bränne där ute... Men som tur var höll botten på fanskapet och när den nådde plintarna andades vi lättat ut. Maken snickrade till den direkt och skrapade färg. Innan kvällsmaten hann han måla en bit på framsidan så att tjejerna fick se vilken färg den skulle ha. " Mamma, det är som en dröm att jag har fått en lekstuga" sa L med tindrande ögon. Ja, det är stort att få något så fint.

Sprang inom Maxi på hemvägen och såg rosa tyllkjolar till töserna. De gick inte att motstå så de fick följa med hem. Nu blir dem fina på farfars 60-års kalas nästa vecka.

Heja Sverige!


Go Malin go Malin!

Det är så spännande att vakna nu om morgnarna. Vågen visar mindre och mindre!!! Shit vad häftigt att det funkar. Om ett hg har jag sprängt 10 kilos vallen. Guttsa guttsa!

Vem tror ni vaknade 06.25 i morse och kunde ABSOLUT inte somna om? Jo L. Lillsyrran sov lite längre tills hon blev väckt av en leksugen storasyster. Suck, då var det bara att svinga fossingarna över sängkanten och starta lördagen. Ska strax köra till jobbet. Det är kul att jobba lördagar eftersom kunderna är lediga och på bra shoppinghumör.
Men när man funderar på det dagarna innan, låt säga på onsdagen, känns det inte så lockande att jobba tre dagar till. Men det är tur att det inte är alla lördagar!

Hoppas vi klarar  dagens budget...TÄVLING TÄVLING TÄVLNING!


Ja då var det fredag!

Sitter här och kollar in bloggar och smuttar på ett glas vin. Barnen ska sova men de tror inte att vi hör att de leker i smyg. Så ok då, lek ni en stund till. Ni kan sova lite längre i morgon. Men det kan inte jag för då är de jobbedags.

Det var rätt lugnt på jobbet i mellanåt. Men klarade ändå dagens budget med råge. Fasen hoppas vi ligger bra till i tävlingen!!! Det är så himla kul och stimulerande att hjälpa kunderna. När de går ut från vår butik ler de stort och tackar så mycket för hjälpen. Ibland får jag nypa mig själv i armen, det här är mitt jobb! Tänk att få nya varor varje dag, bestämma själv hur det ska presenteras i butiken, hjälpa kunderna så att just deras kroppstyp får bästa möjliga klädtips för att bli snygga. I löv it!

Ha nu en go kväll med mys o sånt!

Vi har fått på båten

Gick förbi vår båtplats på vägen hem från jobbet. Hrm...ingen båt. Någon har alltså lånat vår båt olovandes. Tja, vi har visserligen inte använt den på länge men måste någon annan göra det åt oss? Jag trodde att man fick bestämma sådant själv...

Chefen kommer idag

Det är egentligen inget konstig eftersom hon kommer varje vecka. Men det är så mycket som ska hinnas med innan och butiken har varit upp och ner denna vecka. Maj är den månad vi får in mest varor så det är trångt i hängen och på borden. Det måste bli snyggt presenterat både färg- och stilmässigt. Dessutom har vi en säljtävling mellan våra sju butiker som pågår till 31 maj. Flest sålda plagg per kund vinner fint pris. Vi säljer så det glöder om oss. Nu j-vlar! Det är riktigt kul!

Får nog fixa till mig och väcka lilltjejen nu. Ha en go dag, vännerna!

Vi har blivit med lekstuga!

Den roligaste delen är att vi fick den gratis. Grannen kom inom vid 19 ikväll och sa att han hört på omvägar att en lekstuga skulle bort. Grannen tänkte på oss. Vi körde och kollade på den och en hel del behövs bytas ut men stommen var stor och lekvänlig. Ägaren kände en kille med lastbil och kran så att vi får hem den. Tänk så bra det kan bli! Bara hoppas att botten sitter kvar när kranen lyfter fanskapet!

Kylig morgon kl 5.30

Det var rätt kallt på vår dog-walk nu på morgonen. Lite frost i gräset men solens strålar värmde skönt ändå. Det är verkligen inga problem att vakna dessa morgnar, vaknade faktiskt innan klockan ringde idag. Dessa morgnar är min Tid, min Laddning. Jag blir hur pigg som helst av att dra in ljuvlig vårluft och sen räcker energin hela dagen. Är så himla tacksam för att jag har hittat denna tid på dygnet.

Jag har två kompisar som testar GI och jag är ju nyfiken på hur det går. Händer det något tjejer? Kan ni inte uppdatera mig här på bloggen? Det visade minus på min våg i morse! Det lönade sig att håll sig till LCHF även över helgen (men det var inte lätt!!!)

Frukost idag: 2 skinkrullar med avocadobitar och philadelphiaost. Fil med kardemumma, kanel och blåbär. Kaffe med grädde och mjölk. Mineralvatten och två Mitt-val-kvinna- tabletter.

Mellis/frukost nr 2 kl 9.30: 2 likadana skinkrullar som på morgonen och kaffe latte

Lunch: Köttbullar, brunsås, broccoli, en klick smör. Citronvatten i glaset.

Kvällsmat: Tja, får se vad maken fixar.

Min tatuering börjar läka nu. Kliar så in i blåsveda! Nej, nu får jag ta på mig arbetsuniformen; Overize-tröja och slitna jeans, så bekvämt!

Beeebbiisss!

Sansa dig kvinna! Det blir inga bebisar inom närmsta tiden! Men idag fick jag i alla fall låna en liten plutt. Hon och hennes storebror var här med sin mamma på fika idag. Gud, vad gott små knyten luktar! Besöket idag bjöd på snack, lek, garderobsrensning, kel och en o annan kaffekopp. Tack vännen!

Passade på att prova kläder som jag hade förra sommaren när vi rensade ut kläder till min kusin. Det var ju stora!!! Trodde inte det skulle vara någon skillnad. Fruktansvärt kul! Efteråt landade jag i solstolen. Rent ljuvligt! Ännu skönare var det när jag fick veta att det regnade och åskade där jag jobbar, hähähä!

Ikväll blir det tv-tittning i form av Nytt läge och CSI.

O.M.G. vad jag gillar mina lediga måndagar!

Fasen, jag är gift med en snickare!

Tänk att han fortfarande kan impa på mig efter 14 år. Idag har min man snickrat klart många av de där projekten som blev kvar när ork och tid tog slut. Och det blev bra mä! Aj löv jo, hanzy!

Dvd:n drogs igång i morse men filmen var kass. Så vi körde igång med städning och renovering. Jag sanerade hela övervåningen, allt från sängar till golvlister och toalett. Så najs! L ville leka med sin kompis så hon kom på eftermiddagen. Tvättade några maskiner och lukade ogräs utanför altanen. Satte mig sen i solen och avnjöt en kaffe med grädde och mjölk. Jag har faktiskt klarat en hel helg utan snedsteg. Hipp hipp hurring!

Min mamse och papse kom senare på eftermiddagen. Brollan var med osse eftersom jag skulle hydda till honom. Pappsly fick osse sig en duvvinge. Bägge blev snigga!

Nu ska jag kamma min nyduschade chundy (hund) så vi slipper vakna vita som tomtar i morgonbitti.

Gråta en skvätt?

 


Då ska ni se denna!
Riktigt bra och snyftig!

/Från en rödgråten brutta

Godmorgon vännerna!

En ledig lördag är en speciell lördag. Lite magisk så där. Barnen vaknar tidigt, mellanlandar i vår säng innan leksuget blir för starkt. Vi får ligga kvar och morna oss i lugn och ro. Min stora tjej har lärt sig göra frukost till sig och sin syster och det är hon mäkta stolt för! O vi med!

I dag står målning på schemat. Så vi blir färdiga någongång... M ska måla hallen och jag ska måla fönster och olja bänkskivor i köket. Skönt när det är klart!


Olycka

Vid middagstid hörde vi hur det tutade i byn. Tutandet  slutade precis utanför... Vad har hänt? När vi kollade ut låg där en äldre man mellan parkeringsfickan och vägen, nästan ute i vägbanan. En kranbil hade kommit körande precis när han skulle korsa vägen. När lastbilen tidigare hade rundat rondellen fälldes ett stödben ut på sidan. Mannen fick stödbenet på sig... Han låg där och plågades tills förbilen från brandkåren kom med två brandbilar i följe. De hade förbandsväska med sig. Polisen kom efter 10 minuter. Det tog hela 20 minuter innan ambulansen kom. Stackare som fick ligga så länge. Till råga på allt stod det en massa människor och bara glodde på honom. Det stod på tidningens hemsida att han klagade på smärtor i höften. Hoppas han blir bra igen...

Otäckt sånt där! Nu har jag precis landat i soffan efter barnnattning. Hällt upp ett glas vitt. Har faktiskt hållt LCHF hela veckan nu. Känns bra! Det svåraste är på helgen när man brukar smälla i sig det mesta. Men det ska gå, det är bara så!Dagens träning blev promenad hem från tåget. Det har ju blivit varmt igen! Så nice... Det gillar vi.

Nu Talang 2009.

Äntligen fredag

Min sista arbetsdag för denna vecka. Segt har det varit, hela veckan. Mitt liv brukar ju snurra på i en autoban-spiral så att ha tråkigt känns ovanligt. Kroppen är tacksam, det känner jag, men huvudet vill ha nya utmaningar i snabbt tempo. Det är ju så att tankar och känslor kommer ifatt en när man slå ner på takten. Det finns något i min närhet som är oerhört jobbigt, hemskt, overkligt och förbannat fördjävligt. O jag kan inte göra någonting åt det... Jag försöker leva på och ha ett fungerande vardagsliv. Det blir lättare när jag har mycket annat att tänka på. Börjar jag fundera är jag rädd att jag inte kan sluta... Men en sak har jag lärt mig och det är att leva här och nu. Vara tacksam över små saker. Varje dag som går är ju faktiskt ännu en dag av livet. Då har man ett ansvar och göra det bästa utav den. Varje dag gör vi val och då måste man var ärlig mot sig själv och göra val utifrån vad man själv vill. Visst ska man ta andras åsikter och viljor i beaktande men i slutändan ska man välja efter hjärtat eller magkänslan. Där ser ni... det är inte bra att ha tråkigt...Tungt blev det med!

Men nu ska jag vara här och det är fredag morgon och o7-nyheterna rullar i tv-rutan. Håret är uppsatt nästan likadant som min bild till vänster. Här kommer toppen och leggingens som jag ska ha idag. Bilderna har jag lånat ifrån
Mandel

              

  

Lååångsam dag

Började morgonen med den sedvanliga vovvepromenixen kl 5.30. Skönt som attan när solen tittar fram och daggen hänger i näshåren. Men måste hunden dra så in i vassen? Han är mer stressad än mig!!!

Jobbar äääännndda till 19 idag. Seg dagj-vel... har varit och inhandlat bebbepresent till måndagen gäster. Så fina!!! Tog en runda på systemet åsse för i helgen behöver vi vin. Vi ska nämligen måla och det går inte att göra utan vin. Jo, det gör det väl men det blir kuligare med!

Back to buissenisse!

Ruskigt nöjd!

Så känner jag med min tatuering. Den är så fin och läker som den ska. Är så glad att jag vågade!

Idag börjar jag 13 så innan dess ska jag:
*Träna på crosstrainern( klart 8,40)
*Äta god LCHF-frukost (klart 9,40)
*Skriva handlelista (klart 8,52)
*Fixa iordning kvällen utklädningskläder till dagisfesten( klart 8,45)
*Fixa iordning oss tre (klart 10,40)
*Åka och handla (klart 10,50)
*Göra och äta lunch (Klart 12,10) 
*Lämna tjejerna på dagis kl12.20.

Det är ju en del... Skulle behövt ta hunden mä...

Nu måste jag börja!

Uppdatering: Ja, det gick minsann att hinna med. Dagis ringde och sa att de ställde in dagisfesten ikväll pga regn. Mer tid för annat då!

I natt brann...

det i syrrans hus fast i våningplanet över dem. Tjejen som bodde i lägenheten det brann i fick rökskador. Syrran och hennes sambo mår bra. Fy vad otäckt och vakna mitt i natten av att någon ringer som en dåre på dörren och känna brandrök. Mina små stackare! Puss på er!

Jobbar hela dagen idag. Hade en tjej från 6:an som praktikant. Duktig och rättfram. Herregud, tänk om man varit sån i 6:an?! Då hade man kommit långt!!! Men i o för sig har jag kommit så långt jag vill än så länge...

Har nog hittat klänningen jag ska ha på sommarens fester och bröllop. Har inte riktigt bestämt mig än. Får ju in nytt varje dag i butiken! Tjejernas klänningar beställdes igår. Söta!!! 

Nu grönskar det...

Det är ju inte klokt vad en dags regn gör för naturen. När jag tittar ut genom fönstret är den gröna klorofyllen skarp och livfull. Små vackra blommor sprakar i vitt både från träd och buske. Har svårt att tro att det blir finare än så här...

Föräldramötet gick smärtfritt och de höll tiden. De verkade rätt vettiga där men det var inte mycket som var spikat inför hösten. "vi återkommer med mer information!"

Det finns en rolig sida här på nätet som heter
Mandel. Det är en tjej i Göteborg som har en butik med nästan samma märken som jag säljer. Kul att gå in och kolla snygga outfits!

I morse var jag och lilltjejen hemma hos min kompis och hennes två småkillar. Barnen lekte och vi planerade för framtiden. M kom hem vid middag för att jobba hemifrån. Härligt att ha honom hemma! Jag bakade en kladdkaka i eftermiddags som vi fikade på. M-m-mumsicht.

I morgon börjar racet mot sommaren fester. Jag kör LCHF fullt ut utan undantag. Nu kör vi! 

Slå arslet i soffan!

Efter en härlig helg "hem-hemma" har vi nu satt ner våra mjukdelar bland fjädrar och dynor. Jag jobbade till två i går och hämtade upp familj och packning hemma innan vi drog vidare hem till Mor och Far. Vi skulle få iordning källaren och det betyder: riva ut allt gammalt  mög och hela golvet. Mamma, jag och lillsyrran fixade sorteringen av kläder, grillningen och underhöll barnen. Pappa, min man och syrrans sambo rev, slet och bar hela eftermiddagen och halva kvällen. Lillebror var oxå hemma denna helg. Det blev en del öl och gott att äta. Mumsigt! Storasyster med familj kom upp en stund på kvällen så det blev en riktig familjekväll. Vi nanade över i syrrans gamla rum och förutom värmen gick allt fin-fint. Vovvarna kom superbra överens och var riktiga polare hela helgen.

Nu har vi precis krängt pizza så Nena: vi har inte heller varit så duktiga i helgen. Men nya tag kommer. 

I morgon ska jag hem till min kompis på fika. Ska bara lämna Stortjejen L på kompisgruppen på dagis först. På kvällen ska vi på föräldramöte på den skola L ska börja på efter sommaren. Usch, vad tiden går fort. Min lilla tjeja ska börja F-klassen... Men det ska väl bli bra med det oxå... 

Weeeeeee!

Jag gjorde det! O bra blev det med! Kille som tatuerade var trevlig, nogrann och duktig. Min man M och tjejerna var med och kollade. Det gjorde inte så ont som jag trodde men de var inte speciellt skönt. Lite obehagligt ibland och "trubbig-kniv-dras i huden"känsla ibland. Helt klart värt det!

Är ni nyfikna på en bild nu då? Så här fint är mitt högra ben nu!

Vad tycker ni?

Gahhh!

Nu är det snart dax! Jag ska snart bli märkt för livet... Min stora tjej sa till mig härrom dagen: Ska du ha den på benet ända tills du dör? Tja, så lär det nog bli. Fy, vad spännande det ska bli!

Vi skulle träffat min kompis M och hennes familj igår innan elden men det blev ändrade planer. Deras lilla gjorde illa sin arm så de fick besöka röntgen istället. Sms:ade henne precis och lillans arm var bra igen. Vi kanske hinner med en fika idag efter det stora äventyret.

Nu är det solning för hela slanten!