Tidningen Leva!

Köpte denna tidning härrom dagen och fick med Mia Törnbloms ljudbok "Självkänsla nu!" Vilka aha-upplevelser jag upplevt de senaste dagarna! Hon skriver på ett igenkännande sätt och ibland känns det som om hon beskriver just mig. Pusselbitarna haglar på plats och jag har fått en stor insikt om mig själv. Jag har dålig självkänsla! Mia Törnblom skiljer på själförtroende och självkänsla. Självförtroende är att jag vet att jag kan fixa en massa saker, är duktig på mitt jobb eller är väldigt social. Självkänsla är hur det egentligen känns att vara jag, mitt egenvärde. Det är två helt skillda saker har jag förstått nu. I många situationer har jag känt känslan att snart kommer de att avslöja mig, att jag egentligen inte kan mitt jobb, att jag egentligen inte är så trevlig eller rolig osv. Det är ju den låga självkänlan som spökar. Den som känner minsta låg-självkänsla-varning SKA läsa denna bok. Det är aldrig fel att utveckla sig själv, må bättre och bli en bättre männinska!

Lördagens släktkalas gick fin-fint. Barnen lekte hejvilt och maten var god. Fick veta en bebishemlighet oxå! Hon var bara i 11:e veckan men hade redan fått kula. Så mysigt!!! (Nej, vi ska inte ha fler...än på ett tag ialla fall=)

Idag tänkte jag och ungarna gå till lekplatesen i byn med min kompis och hennes barn. Tänkte slinka inom rean i klädesaffären och se om där är några fynd. Ha en ljuvlig dag, det ska jag ha!

Kommentarer
Postat av: Lilla Anna

Den boken är nu påväg ner till min dator :) Tack för tipset... känner oxå ibland som du, att snart avslöjar de mig :/ Kram

Postat av: Malin

Lilla Anna:Varsågod vännen!

2007-07-05 @ 17:18:19
URL: http://www.lomo.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback