Ännu en VAB-dag!

Min stora tjej är fortfarande febrig. Känns som om hon börjar bli lite bättre. Hon har sovit lugnare inatt och var pigg redan vid 4.30. Hon somnade om vid 5.30 och sov till 7.30. Det ville inte lillasyster höra talas om. Hon vaknade vid 6.30 och vägrade att somna om. Men men, vi är hemma hela dagen så det blir lugnt och skönt.

Igår tog vi tag i vår carport. De som sett den har trott att hela vårt bohag legat under taket. På sätt och vis har de haft rätt eftersom vi bytt ut möbler mot nya och satt ut de gamla där. Där fanns också renoveringsrester, gamla cyklar, saker som vi haft innan vi ens flyttat ihop. I stort sett allt som vi sorterat ut här innifrån huset har åkt ut där. Jag vet... det ser för dj-vligt ut. MEN!!! på onsdag morgon kommer en kranbil från Renhållarna och hämtar 10 kolli alldeles gratis. Inte helt fel. Då åker allt från gamla soffor till dassastol. Vi sorterade upp allt igår och la i olika högar i carporten så att det ska bli lättare att tömma skiten när vi sen har tid. Det är rätt härligt att ta tag i saker som man gått och funderat på länge.

Vi åkte aldrig till Syrran i lördags. Vi bestämde att vi skulle ses en dag när alla är friksa igen. Nu ska jag hänga tvätt och laga lunch till min lilla sjukling och hennes busiga syster.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback