Vilken tur!

Nu har min stora tjej blivit förkyld mä. Som tur är...Nu kanske bägge kan bli friska samtidigt så att vi kan återgå till vardagen nästa vecka. Inte många arbetade dagar i februari för mig än så länge...

Det är riktigt fint väder ute med solsken och rimfrost i gräset. Jag tog mina små och slänge dem i kärran och cyklade ner och handlade. Vi har varit hemma sen i tisdags så det var skönt att komma ut lite. Var tvungen att handla lök till min hemmagjorda lasagne som vi ska tillaga ikväll. Smarrigt!

Igår var en härlig dag. Alla-hjärtan-firande började redan för några dagar sen. En dag fick jag trosor där det stor älskling på, en annan dag blev det sötnos-strumpor och sötnos-trosor. Igår fick jag ett par trosor och ett par strumpor till. Min man är så gullig! Vi hade tid att förbereda en myskväll igår eftersom vi var hemma hela dagen. Vi började morgonen att pyssla ihop alla-hjärtans-kort till en hel hög. Sen tog vi upp kyckling från frysen. På eftermiddagen skapade vi små rosa skrabbeluck-hjärtan. Så himla söta! När min man kom hem hade vi dukat fint med ljus på bordet. Vi satte oss ner och fikade på de rosa hjärtanen med en klick vaniljkräm på. Inte fy skam! När kycklingen var klar åt vi potatiskrocketter, grönsaker och kall sås till. Sen tog vi vuxna ett glas vin till maten. Det blev som en riktig lördagsmiddag!

Nu ska jag göra en månadsmatmeny och handlingslista. Det är så våldsamt kul att hålla på med listor, budget och annat trams. Igår skrev jag hela budgeten på dator i ett fint worksdokument för hushållsekonomi. Jag har full koll på pengarna ända fram till juli. Under tiden jag har jobbat med budgeten har jag upptäckt att mycket pengar bara rinner i väg utan att vi märker det. Det är slut på det nu och herregud vad vi sparar pengar! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback