Rastlös och trött.

Går dessa fenomen att kombinera? Egentligen? Helt allvarligt? Det är i alla fall så jag känner mig. Lillans feber var 39.8 grader i morse så det blir inget dagis imorgon heller. Jag och maken kanske delar på dagen...vi får se. Jag började morgonen men frukost med mina goa tjejer. Efteråt satte vi på min Amelia-träningsvideo och jobbade tills svetten lackade. Ja, det var nog mest jag som jobbade för de andra spelade memory i soffan. Det är så fruktansvärt skönt att träna. Fast jag hade jobbat hela dagen igår ville kroppen bli lika trött som huvudet var och då var det ljuvligt att cykla snabbt en halvtimme. Jag vill ju gärna se resultat snabbt, otålig som jag är. Kroppen både känns och ser lite fastare ut. Men nu kommer vi till kapitlet kost. Det är ju så gott att äta godis, kakor, fet mat och annat trams. Enda delen av mig säger att det hade varit jättehärligt att få den där snygga vältränade kroppen. Den andra delen skiter fullständigt i den biten och vill bara äta mer av det som är så gott. Nu står jag någonstans i mitten och funderar. Ska jag börja med att begränasa maten och bli fixerad...igen? Eller ska jag tillåta mig att äta det jag är sugen på, när jag vill? Jag kommer att fortsätta att träna i vilket fall som helst. Det är inte så att jag välter i mig allt som kommer i min väg men tillräckligt mycket för att inte få ett minusresultat på vågen. Jag har fått ner mitt blodtryck och känner mig både starkare och piggare i kroppen nu när jag har börjat träna. Kanske är kosten inget problem? Jag kanske förstorar upp alltihopa. Det är kanske små förändringar jag ska börja med. Sådana som gör att jag inte känner agg och motstånd mot allt vad bantning heter. Jag orkar inte lägga ner en massa tid på att skriva upp allt jag äter. Jag får nog fortsätta fundera på det här...

Nu väntar kvällsmat och tv-tittning.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej!

Hur gjorde du för att få ner ditt blodtryck? Jag tycker du är fin precis som du är! Kram H

2008-01-24 @ 21:51:40
Postat av: Malin

H: Jag har slutat dricka kaffe på vardagarna. Tydligen så kan koffeinet påverka trycket så mycket även om jag bara druckigt en morgonkopp. Jag tror att motionen oxå har en inverkan. I vilket fall känns det skönt. Tack för dina värmande ord!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback