Lördagens bröllop

Det blev ett helt magiskt bröllop. Brudarna blev vackra och det blev skönsång under vigsel. Vädret var fint och maten god. Vi hade supermysigt! Det blev många tårar under kvällen, så många fina tal...

Igår gjorde vi inte många knop. Hur ofta sover vår familj till 9.30? Inte alls, eller aldrig rättare sagt. Wonderful!

Idag skulle min stora på utfärd med dagis. De skulle till ett badhus i grannbyn. Tio minuter innan de skulle samlas skulle vi köra. Jag sträkte mig efter bilnycklarna i väskan...minns då med fasa att jag la nycklarna i hanskfacket i lördags när vi skulle till bröllopet. Jaha... Jag skulle inte hinna springa eller cykla till dagis på 10 minuter så vad göra? Farfar jobbade och maken körde tidigt till jobbet. Aha, jag ringer min kompis M. Hon satt på toa men skulle snart köra och lämna sin dotter på samma dagis som vi skulle till. Som den ängeln hon är hämtade hon oss så att L hann med bussen. Jag och lillasyster hann få med en matsäck som vi avnjöt på en lekplats på vägen hem. Det blev en skön, lång barnvagnspromenad på morgonkvisten.

Kommentarer
Postat av: M

Ja att man aldrig kan få sitta på toa i lugn och ro:) Det löste ju sig jättebra, och vi fick en lite annorlunda morgon :)

Kram

2009-06-09 @ 08:52:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback