Snorig lördag

Inte för min del då utan för stora tjejen! Maken är med lite förkyld men jag hoppas att jag och lillebror klarar oss. Jag vill INTE att han blir dålig! I dag är han 12 veckor alltså tre månader men enligt födelsedatumet är han inte tre månader förräns den 4:e sept. Hrm... undrar hur det går ihop...

Ja, mäklaren var ju här i går. Han kollade runt och tyckte att vi har ett fint och fräscht hus. Värderingen blev positiv med tanke på vad vi gav för huset för 8 år sen!!! Nu på morgonen sa maken: "Vill du verkligen flytta nu när alla säger att vi har ett så fint hus?" Hahaha, tja du det kan vi ju fundera på. Vi vet vad vi har men inte vad vi får. Ett klassiskt exempel på kalla fötter?

Vi vill ha tystnad, ett lugn som vi bara kan få om huset ligger utanför snar inramning av grannar. Vi vill att huset ska ligga utanför, gärna i skogen. Men samtidigt vill vi ha närhet till affär och dagis/ skola. Vi vill (jag vill) vara ifred för grannar ("jag såg inte att du var hemma, bilen stod ju inte där...höhö...") och kunna välja själv om jag vill vara social eller inte! Vi vill ha en själ i huset. Det finns bara i gamla hus med gamla takbjälkar och gamla träväggar! Allt detta finns i det huset vi tittat på...

Men som jag sagt många gånger innan; är det meningen så får vi huset! Ödets nyck bestämmer mycket!

Idag skulle vi egentligen på festival men eftersom storan inte är pigg blir det till att handla till kalaset nästa helg istället. Passa på medans lillan är på 5-års kalas i eftermiddag.  Försöka hinna baka med en sväng, kanske?

Maken är väl hemma efter 17. Han jobbar dubbelt nu när hans kollega är dålig. Precis vad han behöver med sitt hjärta...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback