En liten rundtur

Tänkte visa er hur jag har det här hemma. Jag har ju snöat in på gammalt, nött, vitt och fluff. Genom åren har jag samlat på mig vackra. Gått på loppisar, återvinningsverkstäder och rotat runt i gamla förråd och källare. Det känns direkt i magen om det är en grej jag vill ha. I ett vackert föremål bor en själ. En själ som andas dåtid och gammal historia.

      På väggen i vardagsrummet har jag spikat upp en etthundra år gammal dörr. Som en vacker tavla där man ständigt hittar nya motiv att titta på.


    I fönstrena har jag pelargonier och saker jag hittat på second hand. De vackra lampskärmarna hittade jag på loppis i somras för en tia stycket!


  På väggen mellan fönstrena hänger denna gamla hylla, också ett loppisfynd! På den står tre små glasflaskor och en liten spann med rosmotiv. Lite shabby chic sådär!


   Denna underbara skapelse fick jag av min man när vi firade bröllopsdag nu i augusti. Den ser riktigt gammal ut men är köpt i inredningsbutiken nere i byn. Älskar den!

  Väggen bakom den maskätna loppisstolen har min make slått upp. Det trebenta sidobordet fick följa med hem från second hand för en tjuga. Lampan av vitmålade strån fick jag av maken. Han är bäst!


         

Nu i eftermiddag körde jag och hämtade maken vid tåget. Vi tog en snabb sväng inom inredningsbutiken. Där fanns mycket fint, bland annat en stege i svart. Jag har länge velat ha en snygg nött stege så den svarta kändes inte riktigt vad jag ville ha. Men på vägen hem kom min man på att vi har en gammal stege i garaget där nedersta steget trillat av. Sen kom vi på att den åkte nog med till tippen i höstas. Väl hemma kikade jag i carporten och lyckan var total när den stog undangömd under annat bråte. Fram med den och såga av en bit. Sen fick den flytta in i hallen i sällskap av linnetyg, en skir scarf, två vadderade galgar, en ihopvikbar metallgalge och min pälsväst. Jag blev fruktansvärt nöjd och inredningsnerven vibrerar snabbt, snabbt! Vad tycks?

Ja, det var en liten rundvandring i min enkla boning. Snart kanske jag får börja inreda ett nytt hus!!!


Kommentarer
Postat av: lovis

Jo tack jag mor bra. Hur mor du?

2011-09-08 @ 07:44:21
Postat av: lovis

Kör hårt mammi!

2011-09-08 @ 07:46:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback